Tre små ekorrungar

I söndags märkte jag att vi hade en ekorrunge på gården, som bor under vårat hustak vilket vi inte är så förtjusta i. Idag hade den tydligen varit in i huset också och pappa hade jagat runt den, så då bestämde jag mig för att ta fast den och ta den till en skog istället. Så jag fångade den och satte in den i vår gamla kaninbur och sedan väntade jag på att pappa skulle bli klar med de han gjorde så att vi kunde kära iväg den. Efter att jag väntat i kanske en timme ser jag och min syster en till ekorrunge, en sån tur att vi inte han köra iväg den första tänkte vi och satte in den andra i kaninburen. Sedan blev pappa äntligen klar och vi körde iväg de två ekorrungarana till en liten ö med en väg ut till ganska långt ifrån där vi bor, men ändå på området så att de inte skulle hitta tillbaka. Jag satte dem på stammen till en tall. De klättrade upp i tallen, vi sa hejdå och åkte hem. Vad var det första jag såg när vi svängde upp på uppfarten tror ni om inte en ekorrunge? Så det var bara att fånga in den och köra den till sina syskon. När vi komm tillbaka till ön kom en av ekorrungarna, som jag döpte till Puff oss glatt till mötes. Jag släppte lös den tredje ekorrungen och sedan åkte vi hem. De andra två ekorrungarana döpte jag till Piff och Pluto.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback